tisdag 27 oktober 2015

Snart årsdag(ar)

Nästa vecka är det då dags för det datum jag har
gruvat mig för, nämligen årsdagen av Lizas död.
Det var den fjärde november klockan 23.53 hon dog,
 men som vår äldsta dotter sa så är det den femte
som blir den egentliga dagen för oss.
Johan och jag fick beskedet 01.30 och några timmar senare var
alla i familjen informerade.
Den dagen minns jag faktiskt det mesta av, jag var som jag har
skrivit tidigare helt klar och väldigt handlingskraftig!
Men för mig är den tredje också en sorts
årsdag, ca 13.30 var sista gången jag träffade
Liza. Vi kramade om varandra, jag pussade som
vanligt henne på kinden och sa "jag älskar dig".
Det är jag "glad" för, att vi inte på något sätt skildes
åt som ovänner.
För några år sedan köpte jag en klocka till Liza som hon
använde ofta.
Har hela tiden trott att den förstördes i branden, men i lördags
 hittade Johan den hemma hos oss.
Jag blev förstås ledsen när jag såg den, men samtidigt "lycklig"
över att vi har något personligt kvar efter henne!
Den här fina bilden skickade min kusin till mig...
På lördag är det minnesgudstjänst, då tänds ett ljus för bland
annat Liza.

♥♥♥ Liza: jag älskar dig till månen och tillbaka! ♥♥♥
//Mamma

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Den där dikten hade vi på min brors dödsannons 2000 , när han gick bort i hjärntumör...det var det värsta jag varit med om.Tänk att inte kunna prata och inte kunna gå och inte förstå mycket den sista tiden !!...och nu i lördags gick min väninna bort i sviterna av cancer som hon har kämpat mot i över 13 år...jag säger bara FUCK CANCER !! Ska se cancergalan i kväll, om jag orkar med det...men vilken himla fin bild då fått av din kusin !!...den säger mycket !!..........sköt om dej nu!
Kram<3