lördag 28 november 2015

För ett år sedan

Klockan 10.00 den 28/11 2014...
Lykke begravde sin mamma.
Johan och jag vår dotter.
Rebecca, Beatrice, Saga och Sanna sin syster.
Min mamma sitt barnbarn.
Jag minns vissa delar av begravningen, det som
etsat sig fast mest är när Lykke lade en teckning på kistan.
Vi hade ett enormt stöd från släkt och vänner,
och minnesstunden blev ett fint avslut.
 Ett hundratal hade skänkt gåvor till olika fonder,
de flesta till BRIS som vi hade önskat.
 Under minnesstunden läste prästen upp ett flertal (inte alla) 
namn på personer som gett Liza en sista hälsning.
Upptäckte igår kväll när jag läste igenom alla papper, att jag
inte ens minns hälften av alla namn.
En sak som glädjer mig lite extra är alla "oväntade" människor,
att de tänkt på Liza och oss värmer verkligen! 
 Igår gjorde jag för första gången i mitt liv en krans av
granris, det var pillrigt och stickigt men jag blev nöjd.
Har tänkt att åka upp till graven idag och lägga dit den, samt att
kolla att alla ljus fungerar som de ska.
 sant!

♥♥♥ Liza: jag älskar dig till månen och tillbaka! ♥♥♥
//Mamma

Inga kommentarer: